ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

در مورد انبارش قطعات هواپیما

یکی از بازدید کنندگان  این وبلاگ از من درخواستی کرده بودند که در مورد  انبارش (انبار کردن) قطعات هواپیما بنویسم.

حوزه ای که من در حال فعالیت در آن هستم ، ایمنی و تضمین کیفیت هست و در مورد انبار قطعات هواپیما سررشته ای ندارم .اما به درخواست این دوس عزیز  در  این جا در مورد انبار قطعات هواپیما  و برگرفته از نظام نامه تعمیر و نگهداری (MOE) مطالبی را خواهم آورد.

 

در بیان موارد زیر    اولویت خاصی وجود ندارد و صرفا گزیده هایی است که من از نظام نامه MOE انتخاب ، ترجمه و در اینجا ذکر کرده ام 


نکته اول :

در انبار قطعات  باید بدانیم ک هقطعه ای که انبار می شود در کدام دسته قرار دارد .

- Flamable  قابل آتش گرفتن

-perishable فاسد شدنی

- raw material  مواد خام

  و اینکه قطعات بزرگ و مربوط به هواپیما باید تفکیک گردند.

نکته دوم :

محل قرار گیری ، تاریخ انقضا و دسته مربوطه به آن قطعه تماما بایستی در یک سیستم ثبت سوابق درج گردد.


نکته سوم :

استاندارد ها  وشرایط نگهداری هر قطعه یا ماده یا هر چیز دیگری که قرار ایت انبار گردد ، توسط شرکت سازنده آن ذکر گردیده است 

و باید رعایت شود.


نکته چهارم :

در دسترسی به انبار باید محدودیت تردد وجود داشته باشد و هر کسی بهان راه پیدا نکند.


نکته پنجم :

بدیهی است که پاکیزگی و نظم و نظافت در انبار هم اثرات مثبتی در مدیریت هر چه بهتر آن دارد و به تاکید نیاز ندارد و امری بدیهی می باشد .


نکته ششم :

استفاده از برچسب مناسب  (tagging & labling) 

انواع برچسب و تگ ها در پست جدا گانه ای در لینک زیر قابل مطالعه می باشد .

انواع برچسب ها در تعمیر و نگهداری هواپیما


امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.


پی نوشت :

دوست عزیز ایمیلی که وارد کرده بودید ، اشتباه بود و من نتوانستم که از طریق ایمیل جواب شما را ارسال کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.