ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

فصل 36 - نیوماتیک

این نوشته مربوط به فصل 36 از ATA Chapters   می باشد :

 

 +زمانی که یک Overheat  در بخشی از هواپیما بوجود آید، چه می شود ؟

Air conditioning Anunciator   به صدا در می آید و  Master caution light  روشن می شود


+چراغ Dual Bleed  چه زمانی روشن می شود ؟

1-

No.1 engine Bleed Air -->  ON

APU Bleed Air valve -->       Open


2-

Isol Valve Open

No.2 Engine Bleed Air switch --> ON

APU Bleed Air Valve --> Open


+ روشن کردن موتور 

چرا Isol Valve  در هنگام ٍEngine Start  باز می شود؟

To ensure that all the Bleed air is available to the starters


+  حداقل فشار مورد نیاز در سطح دریا برای استارت زدن به موتور چقدر است ؟

30 PSI at sea level  for normal engine start.



+ Dual Bleed light ‌در هنگام استارت انجین روشن می شود(نگران نباشید)

بعد از استارت زدن ُ با گذاشتن APU Bleed Switch  در وضعیت OFF ُ این چراغ خاموش می شود.


+ ممکن است از طریق Bleed تولیدی GND Card موتور را استارت بزنیم. در این حالت  Isol valve  باید open  باشد.

در این حالت bleed valve  مربوطه به apu  باید بسته باشد که مبادا GND Card Bleed  وارد APU‌ شود.


+Cross Bleed Start

زمانی که از bleed ‌یک موتور (No.1)برای روشن کردن موتور دیگر(No.2) استفاده می شود.


+سوال :

زمانی که APU ‌و  Engine در حال کار هستند چگونه می توان Dual Bleed  را روشن کردن؟

position the APU Bleed swith to OFF


+هواپیما ممکن است بدون Bleed ‌موتور نشست و برخاست کند .

+اگر کلید Isol  valve  روی Auto باشد و یکی از Bleed  موتورها خاموش باشد... valve  باز می شود.

+کلید APU Bleed هیچ تاثیری روی Isol Valve   ندارد.

+ نشانگرفشار به نام Pressure Indicator  که برق آن AC است.

L= Left Duct

R= Right Duct

+زمانی که Isol valve  باز باشد ، L و R هر دو یک عدد را نشان می دهند.(برابر می شوند)



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.