این نوشته مربوط به فصل 36 از ATA Chapters می باشد :
+زمانی که یک Overheat در بخشی از هواپیما بوجود آید، چه می شود ؟
Air conditioning Anunciator به صدا در می آید و Master caution light روشن می شود
+چراغ Dual Bleed چه زمانی روشن می شود ؟
1-
No.1 engine Bleed Air --> ON
APU Bleed Air valve --> Open
2-
Isol Valve Open
No.2 Engine Bleed Air switch --> ON
APU Bleed Air Valve --> Open
+ روشن کردن موتور
چرا Isol Valve در هنگام ٍEngine Start باز می شود؟
To ensure that all the Bleed air is available to the starters
+ حداقل فشار مورد نیاز در سطح دریا برای استارت زدن به موتور چقدر است ؟
30 PSI at sea level for normal engine start.
+ Dual Bleed light در هنگام استارت انجین روشن می شود(نگران نباشید)
بعد از استارت زدن ُ با گذاشتن APU Bleed Switch در وضعیت OFF ُ این چراغ خاموش می شود.
+ ممکن است از طریق Bleed تولیدی GND Card موتور را استارت بزنیم. در این حالت Isol valve باید open باشد.
در این حالت bleed valve مربوطه به apu باید بسته باشد که مبادا GND Card Bleed وارد APU شود.
+Cross Bleed Start
زمانی که از bleed یک موتور (No.1)برای روشن کردن موتور دیگر(No.2) استفاده می شود.
+سوال :
زمانی که APU و Engine در حال کار هستند چگونه می توان Dual Bleed را روشن کردن؟
position the APU Bleed swith to OFF
+هواپیما ممکن است بدون Bleed موتور نشست و برخاست کند .
+اگر کلید Isol valve روی Auto باشد و یکی از Bleed موتورها خاموش باشد... valve باز می شود.
+کلید APU Bleed هیچ تاثیری روی Isol Valve ندارد.
+ نشانگرفشار به نام Pressure Indicator که برق آن AC است.
L= Left Duct
R= Right Duct
+زمانی که Isol valve باز باشد ، L و R هر دو یک عدد را نشان می دهند.(برابر می شوند)