ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

شبرنگ کف راهرو هواپیما برای خروج

 

 در زمان هایی که کابین پرواز پر از دود یا Smoke باشد و به طوری که نتوان راه های خروجی هواپیما را به راحتی مشاهده کرد، EFP یا Emergency Floor Path  به مسافران کمک می نماید تا راه خروجی را راحت تر پیدا نمایند  و تخلیه را سریع تر انجام دهند.

EFP ها الزاما از نوع Electrical light  نیستند و امروزه با پیشرفت تکنولوژی نوعی نوارهای نورانی بدون نیاز به منبع انرژی الکتریکی نیر در هواپیما استفاده می شود .

peepled

در زمینه استفاده از EFP ها الزاماتی از دو نهاد EASA و FAA وضع شده است که به شرح زیر می باشد :

1-زمانی که هواپیما به دلیل دود یا Smoke  تاریک گردد ،  EFP باید به خوبی روشن باشد و به راحتی قابل دیدن باشدو

2-هنگامی که مسفر صندلی خود را ترک میکند ، باید به راحتی با  راهنمایی این نوار های نورانی به یمت درب ها خروجی هدایت شود .

3-EFL  یا (Electrical Floor Light)باید در صورت بروز ایراد در سیستم الکتریکی هواپیما روشن گردد. (یعنی دارای منبع تغذیه مستقل باشند)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.