ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

گزارش رویداد در هواپیمایی کشوری

 

مقدمه :

1- این نوشته در ادامه تشریح قوانین Part-m  می باشد و بنابر این قبل از خواندن این نوشته پیشنهاد می شود مطلب زیر را مطالعه نمایید:

قوانین Part-m


اصل نوشته :


M.A.202 occurrence reporting 

 گزارش رویداد


بند a


مطابق با این بند افراد مسئول (M.A.201 Responsibilities ) باید هرگونه مواردی که ایمنی پرواز را به خطر می اندازند را به سازمان های زیر گزارش نمایند:

1- سازمان هواپیمایی کشوری ایران (State of registry) یا کشور دیگری که رجیستر هواپیما مربوط به آن کشور باشد .

2- سازمان مسئول طراحی (Organization responsible for the type Design or Supplemental type certificate) 

3-State Of Operator یا کشوری که هواپیما در آن کشور در حال پرواز می باشد .

توضیح در مورد Type certificate , Supplemental Type certificate: (بزودی)



بند b

چگونه گزارش دهیم ؟

گزارش باید مطابق با خواسته های موجود در  پیوست VIII در قوانین Part-145 صورت گیرد.


بند C

زمانی که خدمات تعمیر و نگهداری ییک هواپیما به صورت outsourced درآمده باشد و یک سازمان دیگری امور تعمیر و نگهداری را انجام می دهد ، باید در صورت وقوع هر گونه رویداد ، آن را به صاحب هواپیما یا قطعه یا  به اپراتور  گزار ش دهد.


بند d

محدودیت زمانی برای گزارش دهی  به این طریق است که در اولین فرصت ممکن باید گزارش شود ، اما بیش از 72 ساعت (سه روز ) به طول نیانجامد.


پایان

نظرات 1 + ارسال نظر
سالار چهارشنبه 21 خرداد 1399 ساعت 12:47 http://www.masfa.ir

ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.