یکی از بازدید کنندگان این وبلاگ از من درخواستی کرده بودند که در مورد انبارش (انبار کردن) قطعات هواپیما بنویسم.
حوزه ای که من در حال فعالیت در آن هستم ، ایمنی و تضمین کیفیت هست و در مورد انبار قطعات هواپیما سررشته ای ندارم .اما به درخواست این دوس عزیز در این جا در مورد انبار قطعات هواپیما و برگرفته از نظام نامه تعمیر و نگهداری (MOE) مطالبی را خواهم آورد.
در بیان موارد زیر اولویت خاصی وجود ندارد و صرفا گزیده هایی است که من از نظام نامه MOE انتخاب ، ترجمه و در اینجا ذکر کرده ام
نکته اول :
در انبار قطعات باید بدانیم ک هقطعه ای که انبار می شود در کدام دسته قرار دارد .
- Flamable قابل آتش گرفتن
-perishable فاسد شدنی
- raw material مواد خام
و اینکه قطعات بزرگ و مربوط به هواپیما باید تفکیک گردند.
نکته دوم :
محل قرار گیری ، تاریخ انقضا و دسته مربوطه به آن قطعه تماما بایستی در یک سیستم ثبت سوابق درج گردد.
نکته سوم :
استاندارد ها وشرایط نگهداری هر قطعه یا ماده یا هر چیز دیگری که قرار ایت انبار گردد ، توسط شرکت سازنده آن ذکر گردیده است
و باید رعایت شود.
نکته چهارم :
در دسترسی به انبار باید محدودیت تردد وجود داشته باشد و هر کسی بهان راه پیدا نکند.
نکته پنجم :
بدیهی است که پاکیزگی و نظم و نظافت در انبار هم اثرات مثبتی در مدیریت هر چه بهتر آن دارد و به تاکید نیاز ندارد و امری بدیهی می باشد .
نکته ششم :
استفاده از برچسب مناسب (tagging & labling)
انواع برچسب و تگ ها در پست جدا گانه ای در لینک زیر قابل مطالعه می باشد .
امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.
پی نوشت :
دوست عزیز ایمیلی که وارد کرده بودید ، اشتباه بود و من نتوانستم که از طریق ایمیل جواب شما را ارسال کنم.