هدف از ایجاد این قوانین ارتقاء سطح ایمنی هواپیماهای رجیسترکشور های اروپا می باشد (و یا رجیستر کشور های دیگر بوده و توسط اپراتوراروپایی به پرواز در می آیند)
***
نتایج مطالعات نشان می دهد احتمال برخورد دو هواپیما در آسمان با سیستم ACASS II حال حاضر ، 2.7 ضرب در 10 به توان -8 می باشد.
با این تفسیر ضریب ریسک ایمنی سیستم ACAS موجود در حد قابل قبول می باشد.
نصب سیستم ACAS II بر روی تمام هواپیماهایی که در آسمان اروپا تردد میکنند ، الزامی می باشد.
***
زمانی که از سیستم ACAS II هشدار RA صادر گردد :
1- خلبان بایستی به هشدار صادر شده از سیستم توجه نموده و طبق آن عمل نماید . که در این حالت احتمال دارد عملکردی بر خلاف دستورات کنترلر برج مراقبت باشد.
2- اعلام هشدار صادر شده از سوی سیستم ACAS به کنترلر برج مراقبت (بعد از اجذای فرامین مربوط به هشدار ACAS)
3-بعد از اجرای فرامین مربوط به هشدار، باید سریعا به آخرین فرمان کنترلربرج مراقبت عمل نمود.