ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

قوانین 1332/2011 -الزامات استفاده از فضای آسمان و فرآیند های عملیاتی برای جلوگیری از برخورد هواپیما

  

هدف از ایجاد این قوانین ارتقاء سطح ایمنی هواپیماهای رجیسترکشور های  اروپا می باشد (و یا رجیستر کشور های دیگر  بوده و توسط اپراتوراروپایی به پرواز در می آیند)

***

نتایج مطالعات نشان می دهد احتمال برخورد دو هواپیما در آسمان با سیستم ACASS II  حال حاضر ، 2.7 ضرب در 10 به توان -8 می باشد.

با این تفسیر ضریب ریسک ایمنی سیستم ACAS موجود در حد قابل قبول می باشد.

نصب سیستم ACAS II  بر روی تمام هواپیماهایی که در آسمان اروپا تردد  میکنند ، الزامی می باشد.

***

زمانی که از سیستم ACAS II هشدار RA  صادر گردد :

1-  خلبان بایستی به هشدار صادر شده از سیستم توجه نموده و طبق آن عمل نماید . که در این حالت احتمال دارد عملکردی بر خلاف دستورات کنترلر برج مراقبت باشد.

2- اعلام هشدار صادر شده از سوی سیستم ACAS به کنترلر برج مراقبت (بعد از اجذای فرامین  مربوط به هشدار ACAS)

3-بعد از اجرای فرامین مربوط به هشدار، باید سریعا به آخرین فرمان کنترلربرج مراقبت عمل نمود.



منبع و اطلاعات بیشتر +

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.