در زمان هایی که کابین پرواز پر از دود یا Smoke باشد و به طوری که نتوان راه های خروجی هواپیما را به راحتی مشاهده کرد، EFP یا Emergency Floor Path به مسافران کمک می نماید تا راه خروجی را راحت تر پیدا نمایند و تخلیه را سریع تر انجام دهند.
EFP ها الزاما از نوع Electrical light نیستند و امروزه با پیشرفت تکنولوژی نوعی نوارهای نورانی بدون نیاز به منبع انرژی الکتریکی نیر در هواپیما استفاده می شود .
در زمینه استفاده از EFP ها الزاماتی از دو نهاد EASA و FAA وضع شده است که به شرح زیر می باشد :
1-زمانی که هواپیما به دلیل دود یا Smoke تاریک گردد ، EFP باید به خوبی روشن باشد و به راحتی قابل دیدن باشدو
2-هنگامی که مسفر صندلی خود را ترک میکند ، باید به راحتی با راهنمایی این نوار های نورانی به یمت درب ها خروجی هدایت شود .
3-EFL یا (Electrical Floor Light)باید در صورت بروز ایراد در سیستم الکتریکی هواپیما روشن گردد. (یعنی دارای منبع تغذیه مستقل باشند)