ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

ایمنی هواپیمایی

محلی برای تبادل اطلاعات هوانوردی به قلم شهرام مرادپور

صلاحیت پروازی هواپیما

 

مقدمه:  

این نوشته در ادامه مطالب مربوط به   تشریح قوانین PART-m   می باشد . بنابر این قبل از خواندن این نوشته ، مرور مظالب زیر توصیه می شود :

1- تشریح قوانین Part-m

2- گزارش رویداد در هواپیمایی کشوری

3-بررسی هواپیما قبل از پرواز



اصل نوشته :

Sub Part-c

Continuing airworthiness tasks

بخشی از صلاحیت پروازی هواپیما در تجیهیز بودن هواپیما به امکانات عملیاتی و اضطراری  معنا می یابد و باید اطمینان داشت که موارد زیر  اجرا میگردد:

1- انجام بازبینی قبل از پرواز


2-رفع هر گونه عیب و ایراد   (با توجه به Maintenance Data)   که ممکن است ایمنی پرواز را به خطر بیاندازد .  این رفع عیب و ایراد  با در نظر گرفتن الزامات MEL  و CDL  انجام خواهد شد.


3-  انجام تمام امور تعمیر و نگهداری بر اساس برنامه تعمیر و نگهداری (Maintenance Program)  که باید به تایید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده باشد .


4- انجام هر یک از موارد زیر در صورتی که قابل اجرا باشد (Applicability):

- امریه های صلاحیت پروازی Airworthiness Directive  که به اختصار به آن AD می گویند.

- امریه های عملیاتی که تاثیری در صلاحیت پروازی هواپیما داشته باشند.

-الزاماتی که توسط  سازمان هواپیمایی کشوری تصویب و لازم الاجرا می گردند.


5 - انجام پرواز های ارزیابی  عملکرد (Functional Check Flight)

نوعی از پرواز که تنها با هدف تست کردن یک یا چند  سامانه هواپیما  صوتر می گیرد .







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.