مقدمه:
این نوشته در ادامه مطالب مربوط به تشریح قوانین PART-m می باشد . بنابر این قبل از خواندن این نوشته ، مرور مظالب زیر توصیه می شود :
2- گزارش رویداد در هواپیمایی کشوری
اصل نوشته :
Sub Part-c
Continuing airworthiness tasks
بخشی از صلاحیت پروازی هواپیما در تجیهیز بودن هواپیما به امکانات عملیاتی و اضطراری معنا می یابد و باید اطمینان داشت که موارد زیر اجرا میگردد:
1- انجام بازبینی قبل از پرواز
2-رفع هر گونه عیب و ایراد (با توجه به Maintenance Data) که ممکن است ایمنی پرواز را به خطر بیاندازد . این رفع عیب و ایراد با در نظر گرفتن الزامات MEL و CDL انجام خواهد شد.
3- انجام تمام امور تعمیر و نگهداری بر اساس برنامه تعمیر و نگهداری (Maintenance Program) که باید به تایید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده باشد .
4- انجام هر یک از موارد زیر در صورتی که قابل اجرا باشد (Applicability):
- امریه های صلاحیت پروازی Airworthiness Directive که به اختصار به آن AD می گویند.
- امریه های عملیاتی که تاثیری در صلاحیت پروازی هواپیما داشته باشند.
-الزاماتی که توسط سازمان هواپیمایی کشوری تصویب و لازم الاجرا می گردند.
5 - انجام پرواز های ارزیابی عملکرد (Functional Check Flight)
نوعی از پرواز که تنها با هدف تست کردن یک یا چند سامانه هواپیما صوتر می گیرد .